TANDARTSPRAKTIJK IN DEN HAAG

Mondzorg praktijk in Den Haag
Een mondzorg praktijk met de hoogste kwaliteit in Den Haag

Kliniek voor tandheelkunde in Den Haag
Een tandheelkundige Kliniek met hechte vertrouwensband en transparantie

Endodontologie / wortelkanaalbehandeling
Endodontologie of te wel wortelkanaalbehandeling wordt bij onze tandartspraktijk in Den Haag uitgevoerd als er een ontsteking is van het zenuwweefsel in de tand of kies of als er ontsteking is in het kaakbot rond de wortel. Dit geeft meestal een kloppende pijn in de mond. Deze pijn kan weggenomen worden door het zenuwweefsel dat ontstoken is uit de kies of tand te verwijderen en het zenuwkanaal af te sluiten. De wortelkanaalbehandeling gebeurt onder plaatselijke verdoving. De tandarts maakt van tevoren een röntgenfoto om de situatie goed inschatten. Vervolgens maakt de tandarts eerst uw tand of kies open om het ontstoken weefsel te verwijderen. Daarna wordt het kanaal reinigt met kleine vijltjes en desinfecteert. Hierna worden de kanalen gevuld. Na de behandeling sluit de tandarts uw tand of kies weer af met een vulling. Wanneer een tand of kies al ernstig verzwakt is, dan kan er een kroon nodig zijn om de duurzaamheid en behoud van tand of kies te kunnen garanderen.
Tandartspraktijk SB Tandartsen
Maandag: 09:00 - 17:00