Kinderen en tandarts Pijnacker

Wij laten kinderen ervaren dat zij niet bang hoeven te zijn voor de tandarts!

Kinderen en tandarts Pijnacker: Bij SB Tandartsen vindt u de juiste tandzorg voor uw kinderen. De woonplaats Pijnacker ligt precies in het midden van de kindvriendelijke tandartspraktijken van SB Tandartsen. Deze zijn namelijk gevestigd in Den Haag en Berkel en Rodenrijs! Kinderen uit Pijnacker zijn van harte welkom!

Kinderen en tandarts Pijnacker

Zoals gezegd vindt u de kindvriendelijke tandartspraktijken van SB Tandartsen in Den Haag én in Berkel en Rodenrijs. Het team van SB Tandartsen vindt het zeer belangrijk dat kinderen al op zeer jonge leeftijd kennis maken met de tandarts en alles wat daarbij hoort. Daarom vragen wij u om uw kinderen al zo jong mogelijk mee te nemen wanneer u zelf voor controle komt bij de tandarts. Bent u geen patiënt van SB Tandartsen, dan kunt u gewoon een afspraak maken voor uw kind. Hoe eerder hoe beter en hoe vaker hoe gewoner een bezoek aan de tandarts wordt voor uw kind.

tandarts Berkel en Rodenrijs tandarts Den Haag, kindertandarts den haag, kindertandarts rijswijk, kinderen en tandarts pijnacker

Wanneer mag – en wanneer moet mijn kind naar de tandarts?

Uw kind mag altijd meekomen naar de praktijk. Wanneer uw kind dat wil (en kan) mag het op de stoel komen zitten en gaan we samen tandjes tellen. Wij nemen hier alle tijd voor. Vanaf 2 jaar zullen wij uw kind twee maal per jaar uitnodigen voor een controle. Ook hiervoor nemen wij alle tijd. Wil uw kind niet in de stoel maar bijvoorbeeld wel staand in de mond laten kijken dan doen we dat. Wanneer u vaker komt zal alles makkelijker gaan.

Het kinderpreventie programma van SB Tandartsen

Om problemen te voorkomen aan het kindergebit is het team van SB Tandartsen gestart met een kinderpreventie programma. De kinderen die meedoen aan dit programma zijn opgesplitst in 3 leeftijdsgroepen. Tijdens het kinderpreventie programma wordt veel aandacht besteed aan poetstechniek. Als de kinderen nog heel klein zijn leggen we de poetstechniek uit aan de ouders die dit dan zelf aan hun kinderen kunnen leren. Ook wordt aandacht besteed aan eet en drink gewoontes. Wanneer kinderen voldoende aandacht besteden aan hun gebit zien we minder gaatjes in de melktanden. Minder gaatjes zorgen voor minder angst.

Wilt u meer weten over algemene tandheelkunde, paro-preventie, mondhygiëne, kinderpreventie of kindertandheelkunde bij SB Tandartsen? Heeft u vragen of behoefte aan meer informatie naar aanleiding van dit artikel? Neem dan contact met onze tandartspraktijk.